top of page

English for Educators and Administrative staff, azaz „Bright-on-me”

Helyszín: Centre of English Studies - Worthing - Egyesült Királyság


Az angliai Worthingben vettem részt az English for Educators and Administrative staff képzésen a Center of English Studies (CES Worthing) szervezésében.


A helyszín már ismerős volt számomra, azért is választottam ezt, mert szerettem volna igazán a tanulásra koncentrálni. Ez persze nem azt jelenti, hogy csak iskolába jártam és tanultam, számos szabadidős tevékenységben vettem részt, amelyek igen hasznosnak bizonyultak és a tanuláshoz is nagyban hozzájárultak. A két hetes kurzus során olyan ismereteket szereztem, melyek kizárólag az anyanyelvi környezet és az ebben a környezetben megismert emberek segítségével voltak elsajátíthatók.


A kurzuson a nyelvtudásom csiszolása mellett számos, a kultúrát, a mindennapi életet, az egyes országok (Anglia, Csehország, Olaszország, Oroszország, Svájc) iskolarendszerét és munkamódszereit, az Európai Úniót érintő információt ismertünk meg és dolgoztunk fel. Tanáraink a véleményformálást és a "jó gyakorlatok" átültetését proponálták. A fogadó iskolában lehetőségem nyílt az adminisztrációs folyamatokat is tanulmányozni.


Az anyanyelvi környezetű tréning során megismertem a különböző kultúrák egy-egy kisebb szeletét, ez a továbbiakban nagy segítségemre lesz munkám során. A sok különböző országból érkező résztvevő fő célja volt, hogy tapasztalataikat megosszák, valamint a más országokból érkező társaik érvelését elfogadják. Az újonnan megtanult kifejezések segítségével a tréning végén olyan zárógyakorlatot kellett végeznünk, amely az érvelés, a meggyőzés és az elfogadás hármasára épített egyéni beszéd segítségével egyértelmű visszajelzést adott arról, hogy mit tanultunk és hogyan építjük be majd a továbbiakban.


Nagyon fontos volt számomra, hogy ne csak száraz tananyagot kapjak a két hét során, ezt az elvárásomat maximálisan teljesítették, sőt túlszárnyalták a minket tanító tanárok. Érdekes volt megfigyelni azt, hogy a különböző személyiségű oktatók hogyan foglalkoznak „másként” a csoporttal, s hogy az iskola (CES) a csoportszervezés és a tréning kialakítása során mennyire tudatosan építette fel a kéthetes kurzust, nagy hangsúlyt fektetve arra, hogy minél többsíkú és minél eltérőbb látásmódú oktatóhoz közel kerülhessünk.


Az intenzív tanulás és a közös programok mellett egyéni szabadidős programokat is terveztem magamnak, így jutottam el sok szép helyre és olyan rendezvényeken vettem részt, amelyek nem a szokványos turista látványosságokra építenek. A tanfolyamon tanultakat itt azonnal hasznosítani is tudtam (például az Eperfesztiválon Binstedben).


Háziasszonyom maga is angoltanár, aki nem csak vendégnek, hanem igazi családtagnak tekintett, így az anyanyelvi környezet méginkább inspirált a nyelvhasználatra. Gyakorlatilag a két hét alatt kizárólag angolul beszéltem (kivéve a családommal telefonon folytatott napi beszélgetéseket), és fő célom megvalósítása, hogy a választékos nyelvhasználatot elsajátítsam, elindult a maga útján. Sajnos a két hét nagyon kevésnek bizonyult, de olyan sok mindent tanultam már így is, hogy ezek beépítésére is időt kell fordítanom. Szerencsére nyelviskolánkban van néhány brit kolléga, akik sokat segítenek nekem a továbbiakban is.




bottom of page