top of page

Kellemeset a nagyon is hasznossal :) Avagy egy hét az európai paradicsomban!

Helyszín: Dorea Institut - Limassol - Ciprus

2018 októberében lehetőségem nyílt 1 hetet eltölteni Cipruson, Limassol városában. Az utazásom elsődleges célja a Dorea Institute által szervezett „Improving School Management: from Single Person to a Common Strategy” képzésen való részvétel volt. Azért választottam ezt a képzést, mert úgy éreztem, hogy az itt megszerzett tudásomat nagyon is hasznosítani tudnám a Converzum Nyelvi Közösségi térben, ahol dolgozom, a hatékonyabb munkavégzés és az elégedett ügyfelek érdekében. Azt csak remélni mertem, hogy a ciprusi egy hét, fantasztikus és maradandó élménnyé avanzsálódik az ott tartózkodásom végére. Nos, szerencsére ez így is történt! A repülőjáratok menetrendje miatt, a helyszínre két nappal a képzés indulása előtt érkeztem, kicsit tartottam is tőle, hogy mivel fogom az időt eltölteni, de szerencsére néhány óra ottlét után ez a kérdés többet fel sem merült bennem. Október közepén utaztam Ciprusra, mikor itthon, Magyarországon, már viszonylag hűvösebb idő volt, így amikor leszálltunk a repülőgépről Paphos repterén, szinte el sem hittem, hogy nyári meleg fogadott bennünket. Alig háromnegyed órás utazás után megérkeztem Limassol városába, mely Ciprus legnagyobb városa. Az első dolgom volt a szállásom felkeresése, mely egy airb’n’b lakás volt a tengerparton közvetlenül. Az első élményem a ciprusiakkal meglehetősen kellemes élményre sikeredett: Az úriember, akitől béreltem a szállást egy a lakáshoz közel eső étterem teraszán találkozott velem és első dolga volt egy öleléssel üdvözölni, nem mondom, hogy nem lepődtem meg, de már itt éreztem, hogy jó dolgom lesz Cipruson :) Egy kis ismerkedés, látnivalók hollétével való felvértezés és egy kávé után a tulajdonos megmutatta a lakást, ami elképesztően szuper volt! Az asztalokon több gyümölcskosár állt tele gyümölcsökkel, és két üveg borral is kedveskedett a házigazda. A terasz pedig egyenesen a tengerre nézett! A hétvége szerencsére nem csak gyorsan, de abszolút kihasználtan telt el: - Felfedeztem Limassol nevezetesebb részeit, például a kikötőt, a tengerparti sétányt. - Előre gondolkodván, végig sétáltam több útvonalat a szállás és az iskola között, hogy hétfőn már magabiztosan tudjam az irányt. - Feltérképeztem a közeli és távolabbi éttermeket is, különösen azokat ahol a nevezetes ciprusi Meze-t lehet kipróbálni, sokat olvastam róla előtte és eszem ágában sem volt kihagyni az élményt! Végül, eljött a hétfő, amikor is becsengettek az iskolában :) A Dorea Institute munkatársai nagyon kedvesen fogadtak, kávéval és gyümölccsel kínáltak mikor megérkeztem. Kis csoportunk volt, összesen 4-en vettünk részt a tréningen, egy német hölgy, egy cseh úr és egy szintén magyar hölgy voltak a csoporttársaim. A trénerünk egy magával ragadó személyiségű és hatalmas energiával rendelkező hölgy, Tharwat Jaber volt, akitől úgy érzem sok használható tudást vettem át. Plusz pontot jelentett nálam, hogy a képzés anyagát képes volt olyan stílusban előadni, hogy a figyelmünk egy pillanatra se lankadjon, és ez főleg azért is volt nagy szó, mert a tréning napok végére azt vettük észre, hogy eszünkbe se jutott azt fájlalni, hogy elképesztő nyári idő van odakint és bárcsak a tengerparton süttethetnénk a hasunkat :) A csapatunk egész hamar összekovácsolódott, amit az is nagyban elősegített, hogy ilyen nagyszerű trénerünk volt, aki hamar felismerte mindenki erősségeit és ez alapján is dolgoztatott minket, például rólam az első nap fele után megállapította, miután folyton kérdéseket tettem fel, úgy látja én vagyok a gyakorlatias, megvalósító ember a csapatban, ezután többször volt szerencsém „projektmenedzserként” részt venni egy-egy feladat megvalósításában :), bevallom személyre szabott feladat volt! A Dorea iskola munkatársai, Jolanta és Viktoria, szintén mindent megtettek annak érdekében, hogy az ittlétünk jól teljen. Első nap estéjére szerveztek egy ismerkedős vacsorát egy hangulatos étterembe, ahol először próbálhattam ki a híres-neves meze-t. A meze tulajdonképpen kis ízelítőkből álló ételsor, mely felsorakoztatja a ciprusi konyha legjellegzetesebb fogásait. Ahhoz képest, hogy tényleg csak falatnyi adagokról van szó, egy meze-t végig enni szinte hősies tettnek minősül! Szerencsére a szállásomhoz hazafele a tengerparton kellett végig sétáljak, mely jó levezetése volt a vacsorának. Az egy hét alatt rengeteget tanultunk, nem csak Tharwattól, de egymástól és egymásról is. Az utolsó nap végén, a diplomaosztó után a Dorea meginvitált minket egy kisebb kirándulásra is: meglátogattuk Paphos városát, csodálatos ókori emlékeket és egy fantasztikus tengerpartot láttunk itt, de az igazi meglepetés csak ezután következett! Útba ejtettük Afrodité szikláját is. A szánk tátva maradt a látványtól, főleg miután megtudtuk, hogy a legenda szerint ezen a helyen lépett ki a habokból Afrodité, az ókori görög mitológia szerelem és szépség istennője. Még ha csak legenda is, csodaszép helyet választott magának a megszületésre :) A legenda arról is szól, hogy aki megmártózik itt a habokban, az örökké szép lesz és a szerelem se kerüli el már sokáig, mondanom sem kell, hogy győzött a hiúság és gyorsan alámerültünk mindannyian a habokba…. A parti rész és nagyon szép volt, hatalmas, lapos, fehér kövekkel, melyek azonnal felkeltették a művészi kíváncsiságomat: milyen szépen ki lehetne festeni őket! Össze is gyűjtöttem egy kis zacskónyit, arra persze nem számítottam, hogy másnap a reptéren majdnem az összeset elveszik tőlem, biztonsági okokra hivatkozva… de a reptéri őr megsajnált miután látta a csalódottságomat és két kisebbet mégis tovább engedett :) Örök élmény marad ez a ciprusi egy hét, rengeteget tanultam, nagyon sok szépet láttam és bizton állíthatom, nem ez volt az utolsó látogatásom Cipruson! Hálás vagyok az Erasmus+ lehetőségért! Köszönettel, Kadlecz Andrea


bottom of page